همه مقالات

نمایش جزئیات

تعویض روغن گیربکس اتومات مگان 2000 و 1600 با دستگاه

تعویض روغن گیربکس اتومات مگان 2000  و 1600-سرویس دوره ای مگان-تعویض روغن گیربکس مگان-تعویض روغن گیربکس اتومات-مگان 1600-مگان2000-تعمیرگاه رنو تهران-رنو تهران

تعویض روغن گیربکس اتومات مگان ۲۰۰۰ و ۱۶۰۰ ، زمان و نحوه ی تعویض آن


جهت راهنمایی و مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

09393982002

در خودروهای مجهز به گیربکس اتوماتیک ، علاوه بر راحتی راننده در هنگام رانندگی و نیاز نداشتن به کلاچ و تعویض دنده ، باید در کنار این آسایش و راحتی از گیربکس خود محافظت کرده تا خدایی نکرده خرابی به بار نیاورد .

در سلامت گیربکس اتوماتیک روغن  و فیلتر روغن گیربکس نقش به سزایی دارد در نتیجه دغدغه دارندگان مگان ۲۰۰۰ برای سالم نگه داشتن گیربکس ماشین خود نیاز به یک فروشگاه و

تعمیرگاه مورد اعتماد دارند تا با خیال راحت اقدام به تعویض روغن گیربکس ماشین خود کنند . تعمیرگاه رنو تهران با کادری مجرب و متخصص و با به کار گیری ابزار آلات پیشرفته و به روز دنیا

این امکان را فراهم کرده تا با دانش و تخصص، کم ترین ضرری به خودروی شما نرسد .

 

نقش روغن گیربکس اتومات در گیربکس مگان

 

عمل درگیری دنده و تعویض دنده در گیربکس اتوماتیک و فرآیند خنک کاری گیربکس  توسط روغن صورت می گیرد . بنابراین روغن گیربکس اتومات فشارهای دنده و معکوس های گیربکس راتحمل کرده و گرمای تولید شده را جذب و مانع انتقال به گیربکس می شود و با ایجاد گرانروی ، عمر قطعات گیربکس را بالا می برد .

در نتیجه روغن گیربکس اتومات نقش به سزایی در عمر مفید گیربکس داشته و سلامت گیربکس را تضمین می کند .

 

ظرفیت روغن گیربکس اتوماتیک مگان ۲۰۰۰

 

میزان حجم قرار گرفته در گیربکس اتومات مگان ۲۰۰۰ ، ۷/۶ لیتر است .

 

نوع روغن گیربکس اتومات مگان ۲۰۰۰

 

به یاد داشته باشید که هر گیربکس اتومات دارای یک نوع روغن می باشد . خودرو مگان ۲۰۰۰ نیز از این قاعده مستثنا نیست .

روغن گیربکس  استفاده شده در خودروی مگان ۲۰۰۰ از نوع زرد ( yellow ) بوده و از برند های ادینول  اسو پرو که تخصصی ای ال ۴ می باشد .

 

 

زمان تعویض روغن گیربکس اتومات مگان ۲۰۰۰

 

زمان تعویض روغن گیربکس اتومات مگان ۲۰۰۰ بعد از طی مسافت ۶۰ هزار کیلومتر است .

 

 

تعویض روغن گیربکس اتوماتیک مگا ن ۲۰۰۰ ب ادستگاه

 

روغن گیربکس اتوماتیک مگان را با دستگاه مخصوص باید تعویض نمود که به شرح زیر می باشد:

خودرو را بر روی جک قرار داده و سینی زیر موتور و سپس خنک کن گیربکس را باز کرده و رابط دستگاه را متصل می کنیم.  شلنگ های دستگاه را وصل کرده و سپس روغن را به داخل دستگاه میریزیم و هم زمان دستگاه و ماشین را روشن واقدام به تعویض روغن گیربکس می نماییم .

 

 

تعویض روغن گیربکس اتوماتیک به صورت دستی

 

در تعویض روغن گیربکس اتومات به صورت دستی ، خودرو را روی جک قرار داده و به بالا هدایت می کنیم . سپس سینی زیر موتور را باز کرده و پیچ تخلیه روغن گیربکس را باز می کنیم . روغن به اندازه یک لیتر تخلیه می شود . با آلن ۸ گیج پلاستیکی را باز و دو نیم لیتر دیگر روغن خارج می شود . همه قطعات را بسته و خودرو را از جک پایین آورده و هوا کش را از بالا باز می کنیم و دسته دنده را روی حالت خلاص قرار داده و درپوش بالا را باز می کنیم . سه ونیم لیتر روغن به داخل گیربکس اضافه می کنیم .

 

نحوه  چک کردن سطح روغن گیربکس مگان ۲۰۰۰

 

در خودروهای اتومات برای چک کردن سطح روغن گیربکس ، نیاز به تعمیرکار است .

خودرو را روی جک  بالا برده و سینی زیر موتور را باز می کنیم . سپس خودرو را روشن کرده ودر حالت خلاص قرار می دهیم و پیچ تخلیه گیربکس را باز می کنیم . روغن خروجی از گیربکس باید به اندازه خروجی آب از شیر سماور باشد در غیر این صورت سطح روغن کم بوده باید اضافه شود .

 

زمان تعویض فیلتر گیربکس اتوماتیک مگان ۲۰۰۰

 

توجه داشته باشید زمان تعویض فیلتر گیربکس باید همزمان با تعویض روغن صورت گیرد.

 

تعویض فیلتر گیربکس اتوماتیک مگان ۲۰۰۰

 

برای تعویض فیلتر گیربکس اتوماتیک مگان ۲۰۰۰ باید گیربکس پیاده شده و پوسته جلوی گیربکس را باز کرده سپس اقدام به تعویض فیلتر نماییم .

 

 

 



جهت راهنمایی و مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

09393982002